• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157338
+
-

کوتاه از حادثه/ جزئیات شهادت و مجروحیت 3طلبه در صحن رضوی

کوتاه از حادثه/ جزئیات شهادت و مجروحیت 3طلبه در صحن رضوی

3طلبه جهادی در حرم رضوی هدف ضربات چاقو قرار گرفتند و یکی از آنها به شهادت رسید.
به گزارش همشهری، این حادثه ظهر دیروز (سه‌شنبه) در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی اتفاق افتاد و در جریان آن فردی که گفته می‌شود از اتباع بیگانه است با چاقو به 3طلبه حمله و آنها را مجروح کرد. گزارش‌های رسیده از مشهد حاکی از آن است که در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌ و 2طلبه دیگر که به‌شدت مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شدند که در حال حاضر تحت درمان قرار دارند. در همین حال، محمد حسین درودی، دادستان مشهد از دستگیری 5نفر در این رابطه خبر داد و گفت: یک نفر ضارب و 4نفر دیگر مظنون به همکاری با متهم بودند. وی با بیان اینکه ضارب تبعه خارجی است، افزود: ‌پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. به‌گفته دادستان مشهد، ‌‌بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است. به گفته منابع مطلع، این سه طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال هاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند. آنها هنگام حمله در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیت‌های ماه رمضان بودند. یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت امام رضا‌(ع) در صحن جامع به شهادت رسید و 2 نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند. تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: تحقیقات ویژه درباره موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی دقیق در مورد آن صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر روابط‌عمومی آستان قدس رضوی نیز اعلام کرد: «آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه‌السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.»

3کودک؛ قربانیان تعطیلات نوروزی
اجساد 3کودک که در 2حادثه جداگانه در تعطیلات نوروز غرق شده بودند با تلاش تیم‌های جست‌وجو پیدا شد.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه هشتم فروردین در سواحل شهرستان بابلسر رخ داد. آن روز اعضای یک خانواده ورامینی که در تعطیلات نوروز راهی شمال کشور شده بودند، برای تفریح به ساحل بابلسر رفتند. 2پسربچه خردسال خانواده به نام‌های محمدطاها 9ساله و مهرداد 7ساله که عاشق آب‌بازی بودند دوان دوان خود را به کنار آب رساندند و وارد دریا شدند. آنها سرگرم بازیگوشی در دریا بودند که ناگهان حادثه‌ای هولناک رخ داد. در یک لحظه زیر پای هر دو کودک خالی شد و 2برادر در آب غوطه‌ور شدند. سر و صدای کسانی که شاهد حادثه بودند بلند شد. پدر خانواده سراسیمه به آب زد و در همین هنگام قایقرانانی که در آن نزدیکی بودند وارد ماجرا شدند و به کمک بچه‌ها شتافتند. تلاش آنها نتیجه داد و محمدطاها که در آب دست و پا می‌زد از خطر مرگ نجات یافت اما اثری از برادر کوچکش مهرداد نبود.
آن روز وقتی تلاش‌ها برای پیدا کردن مهرداد کوچولو بی‌فایده ماند، همه می‌دانستند که دیگر او را زنده نخواهند دید. با این حال پدر و مادرش هنوز امیدوار بودند که شاید معجزه‌ای رخ داده و بتوانند بار دیگر پسر کوچکشان را در آغوش بکشند. همزمان با این اتفاق، تیم‌های جست‌وجو از هلال‌احمر و دیگر سازمان‌های امدادی وارد ماجرا شدند و تلاش برای پیدا کردن مهرداد کوچولو ادامه یافت. آنطور که رضا نظری، رئیس هیأت نجات غریق و غواصی بابلسر می‌گوید، در این روزها ۹ مرحله جست‌وجو توسط غواصان انجام شد و از طرفی گشت‌زنی دریایی با استفاده از چندین دستگاه قایق تندرو گلف نیروی دریایی سپاه و شناور‌های کامپوزیتی اداره کل شیلات مازندران هم صورت گرفت تا اینکه شامگاه دوشنبه اتفاق عجیبی افتاد. آن شب دریا توفانی شد و امواج بزرگ یکی پس از دیگری خودشان را به ساحل بابلسر می‌رساندند و همین باعث شد که پیکر بی‌جان مهرداد کوچولو نیز با همین امواج از دل دریا به ساحل آمده و در تور ماهیگیران در دهانه رودخانه شازده گیر کند. حوالی ساعت یک بامداد دیروز نیز، یکی از ناجیان غریق که در حال گشت‌زنی در سواحل بابلسر بود، متوجه پیکر پسربچه شد و به این ترتیب جسد مهرداد کوچولو پس از گذشت بیش از یک هفته از گم شدنش، پیدا و به خانواده‌اش تحویل داده شد. دومین حادثه اما نه در دریا که در رودخانه بالهارود روستای آزادلو در استان اردبیل رخ داد. 11فروردین‌ماه بود که اعضای خانواده‌ای اهل شهرستان مغان اردبیل برای تفریح به کنار رودخانه پرآب بالهارود رفتند. حوالی ظهر درحالی‌که بزرگترها سرگرم تهیه ناهار بودند، خواهر و برادر 10و 5ساله خانواده دور از چشم پدر و مادرشان به کنار رودخانه رفته و مشغول بازی شدند که حادثه‌ای هولناک رخ داد. پای هر دوی آنها در کناره گلی رودخانه لغزید و خواهر و برادر به داخل آب سقوط کردند و در میان امواج خروشان رودخانه ناپدید شدند. حوالی ساعت ۱۳:۲۵ بود که ماجرا به هلال احمر گزارش شد و به‌دنبال آن ۱۵ تیم عملیاتی (۹ تیم سیلاب، ۴ تیم ارزیاب و ۲ تیم آنست) متشکل از ۴۵ نفر نجاتگر از شهرهای گرمی، بیله سوار و اردبیل راهی محل حادثه شدند. آنها پس از 4روز جست‌وجو موفق شدند بعدازظهر یکشنبه پیکر بی‌جان دختر 10ساله را دورتر از محلی که به رودخانه سقوط کرده بود پیدا کنند.  ظهر روز بعد نیز پیکر دومین کودک (پسر بچه ۵ ساله) ۱۳۰۰ متر پایین از محل حادثه پیدا و اجساد هر دو قربانی به پزشکی قانونی منتقل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید